Goedemiddag

Helpen zit in ons DNA

Samenwerking tussen adviseurs levert meerwaarde

Huis & Hypotheek en Het Waare Huis hebben elkaar niet bij toeval gevonden. Zij ontdekten in gesprekken met hun klanten namelijk dat zij van hun kennis een optelsom konden maken die bijdraagt aan het ontzorgen van mensen op de woningmarkt.

Dave: “Mensen komen steeds vaker tot de conclusie dat zij hun tijd liever en beter aan andere zaken besteden en administratieve rompslomp graag overlaten aan een betrouwbare adviseur. Het is voor zowel de klant als voor ons plezierig wanneer we al in een vroeg stadium met elkaar in contact komen. Op die manier bouw je namelijk een persoonlijke band op en zijn we op de hoogte van het financiële reilen en zeilen binnen het gezin. Zo werken wij met een Service Abonnement dat wij voor € 12,95 per maand aanbieden en waarvoor de klant ons te allen tijde kan inschakelen voor advies of actie. Dat kan de belastingaangifte zijn, het bezwaar tegen een WOZ- belasting, verzekeringskwesties, financieel advies en al die andere dingen die door het jaar heen aan bod kunnen komen. Daardoor krijgen wij ook een beeld van de financiële huishouding en dat geeft ons als adviseur voorsprong, omdat wij door die inzichtelijkheid advies op maat kunnen geven. Op die manier hoeven wij niet te wachten op de vraag die de klant stelt maar kennen wij al de eigenlijke wens die latent aanwezig is. Dat is onze visie: namelijk de klant ontzorgen en altijd hulpvaardig zijn.”

Onder de streep

Willem Janssen, directeur van makelaarskantoor Het Waare Huis, onderstreept dat zijn team er ook op gespitst is om de klant te ontzorgen. “Je kunt als koper van een huis maar één keer goed starten. Het is van belang dat je weet wat je koopt en later niet voor verrassingen komt te staan. Daarom benadrukken wij ook dat er goed wordt gekeken naar het bedrag dat uiteindelijk onder de streept resteert. Wanneer een klant zich heeft georiënteerd bij een financieel adviseur en bijvoorbeeld te horen krijgt dat hij vijf ton kan lenen en dan een huis koopt van vier ton dan heeft hij een ton over voor bijkomstige zaken. Dat kan een uitbouw zijn, een tuin, de afwerking, de badkamer en dat soort dingen. Wanneer je in beeld hebt wat je wilt dan weet je ook wat er kan, waarbij er overigens niet over het hoofd gezien moet worden dat er rentekosten tijdens de bouw worden berekend. Weliswaar fiscaal aftrekbaar, maar toch een aandachtspuntje om vervelende verrassingen te voorkomen. Het moet niet zo zijn dat je nieuwe woning een blok aan je been wordt.”

Persoonlijk contact

Dave: “Ik geloof heilig in persoonlijk contact. Ik ben niet doof voor de geluiden die ik hoor van mensen die mispakken op hun fysieke bankkantoor. Die heet ik van harte welkom in ’t Koffiehuis, daar is alle ruimte en aandacht voor het advies dat mensen graag persoonlijk krijgen. Het bewijs dat er behoefte is aan persoonlijke aandacht is trouwens geleverd door de grote belangstelling voor de thema avonden die Huis & Hypotheek samen met Het Waare Huis hebben georganiseerd. Waar we bij de avond over ‘het kopen van nieuwbouwwoningen’ mikten op een opkomst van twintig belangstellenden mondde uit in drie avonden met dertig gasten. Willem en ik hebben daarbij ieder vanuit ons eigen vakgebied aangegeven wat er zoal komt kijken wanneer je een nieuwbouwwoning koopt. De bezoekers lieten duidelijk merken dat een dergelijke aanpak op prijs wordt gesteld. We hebben qua thema avonden samen nog heel interessante ideeën die we met enthousiasme gaan uitwerken.”

Optelsom

Willem: “De optelsom van de deskundigheid die zowel bij Huis & Hypotheek als bij Het Waare Huis aanwezig is komt helemaal ten goede aan de klant. Onze samenwerking dient namelijk geen commercieel doel, maar is volledig ingegeven door onze wens om de klant service te bieden, te ontzorgen, te helpen. De samenwerking levert ook een groter netwerk op dat ons in staat stelt korter op de bal te spelen. Zeker in tijden van onzekerheden is dat van belang. We zien de groei van de woningmarkt stabiliseren en de prijsstijging van woningen zal door inflatie afvlakken. We weten niet wat de consequenties zullen zijn van de politieke gebeurtenissen in de wereld die de transparantie steeds verder vertroebelen. De rente is in korte tijd relatief flink gestegen, een goede adviseur is hierbij alert om de klant van goed advies te dienen. De actualiteit is elke dag weer anders, daarom is samenwerking en het benutten van elkaars wijsheid rendabel. Je kunt hierdoor heel veel middelen inzetten, snel paraat zijn en op het juiste moment de juiste beslissing nemen. Klant en adviseur doen het samen, vormen een team met een gezamenlijk doel.”

Auteur Willem Janssen
Datum 22 september 2022
Het Waare Huis

Met aandacht maken we alles mooier

Kies voor onze unieke aanpak!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Cookie melding

Het Waare Huis maakt gebruik van eigen cookies en die van derden om zo een betere service te kunnen verlenen en statistische gegevens van bezoekers bij te houden.

Accepteren